Vodnik po abonmajih Slovenske filharmonije v sezoni 2024/25, 4. del
Pretežno vokalni cikel
Poletje se počasi izteka in v Slovenski filharmoniji se že nestrpno pripravljamo na začetek nove koncertne sezone. V zadnjih treh blogovskih zapisih na naši spletni strani smo vam podrobneje predstavili že vse tri abonmaje s koncerti v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma ter abonma Vokalni-instrumentalni program, ki ga izvajamo v Dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji. Na tem koncertnem prizorišču seveda domuje tudi abonma Pretežno vokalni cikel in prav ta bo tokrat postavljen v središče še zadnjega dela Vodnika po abonmajih Slovenske filharmonije v sezoni 2024/25.
Družinski PVC 1 | 6. oktober 2024
V abonma Pretežno vokalni cikel vstopamo s slavnostno obarvanim koncertom. Njegov spored v celoti prepredajo skladbe treh skladateljev znamenite kamniške družine Vremšak: Cirila Vremšaka, dolgoletnega vodje moškega zbora Lira iz Kamnika, njegovega sina Sama Vremšaka, čigar 20. obletnice smrti se spominjamo v letu 2024, in Borisa Vremšaka, Cirilovega vnuka in Samovega sina, ki je tudi član Zbora Slovenske filharmonije.
Na orglah bo naš edini poklicni koncertni vokalni sestav spremljal Tilen Bajec, predenj pa bo stopil Sebastjan Vrhovnik. Zdaj vam že lahko razkrijemo, da ta priznani slovenski zborovski dirigent z oktobrom 2024 prevzema mesto pomočnika direktorja Slovenske filharmonije za področje zbora in umetniškega vodje Zbora Slovenske filharmonije. Toplo vabljeni torej na njegov inavguracijski koncert, ki mu bo sledilo tudi pokoncertno druženje občinstva s skladatelji in nastopajočimi ob ponudbi izbranih vrhunskih vin vinarstva Vračko.
Kontrastni PVC 2 | 17. november 2024
Za drugi koncert Pretežno vokalnega cikla bo v Ljubljano že pripotoval Stephen Layton, novi glavni dirigent Zbora Slovenske filharmonije. V sezoni 2024/25 bo sestav pod njegovim vodstvom izvedel kar pet koncertov, dva v abonmaju VIP in tri v abonmaju PVC.
Za novembrski koncert je Layton posegel po kar dveh slovenskih skladateljih. Osrednji del večera bo zasedla Maša na »Ich stund an einen morgen« Jacobusa Gallusa, v katero nas bo uvedla Sancta Trinitas (Sveta Trojica) Nane Forte. Prav pri pisanju te skladbe je namreč skladateljica raziskovala izrazne možnosti renesančne polifonije. Koncert bo v drugem delu zaokrožilo Sedem antifon za Magnifikat poljskega skladatelja Pawła Łukaszewskega, ki nas bodo po maši našega najbolj znanega renesančnega skladatelja spet vrnile v sodobnost.
Poetični PVC 3
S tretjim koncertom Pretežno vokalnega cikla izstopamo iz zborovskih okvirov in prehajamo na področje samospeva. Na prvi decembrski večer bo Dvorano Marjana Kozine preplavil poetični duh izbranih pesmi Roberta Schumanna in Johannesa Brahmsa, ključnih skladateljev 19. stoletja. Njuni življenji sta bili tako s poklicnega kot osebnega vidika tesno prepleteni. Kot piše v abonmajski knjižici Slovenske filharmonije za sezono 2024/25 – Schumannov »cikel Pesnikova ljubezen je nastal le nekaj mesecev pred poroko s Claro Wieck, ki je tik pred svojo smrtjo spodbudila tudi nastanek Štirih resnih pesmi Johannesa Brahmsa«.
Cikla bo na odru naše velike dvorane ob klavirski spremljavi Andreje Kosmač izvedel izvrstni baritonist Domen Križaj, znan tudi po tem, da je med študijem solopetja na ljubljanski Akademiji za glasbo končal še študij medicine. Trenutno se udejstvuje kot član ansambla prestižne Opere Frankfurt, z veseljem pa ga bomo v malce bolj intimnem vzdušju poslušali tudi v Slovenski filharmoniji.
Hrepeneči PVC 4 | 16. marec 2025
Slovenska filharmonija ponosno sodeluje tudi z mnogimi izstopajočimi glasbeniki mlajših generacij, pogosto lavreati prestižnih mednarodnih tekmovanj. V sezoni 2023/24 je tako na petem koncertu abonmaja Same mogočne skladbe gostoval angleški dirigent Joel Sandelson, zmagovalec tekmovanja Salzburškega festivala 2021 za mlade dirigente, medtem ko bo pred Zbor Slovenske filharmonije marca 2025 stopila Hyonah Song iz Južne Koreje, nagrajenka 3. mednarodnega tekmovanja zborovskih dirigentov Aegis Carminis. Ta bo skladbe slovenskih skladateljev prepletla z izbranimi deli južnokorejskih ustvarjalcev, ki se v svojih kompozicijah napajajo pri domači tradicijski glasbi, pa tudi z vplivi zahodne klasične glasbe in jazza. Mlado dirigentko boste imeli priložnost spoznati tako na predkoncertnem pogovoru v Dvorani Slavka Osterca kot na pokoncertnem druženju ob kozarcu izvrstnih vin Valdhuber.
Mistični PVC 5 | 6. april 2025
Stephen Layton je kot strasten zagovornik sodobne zborovske glasbe širom sveta predstavil številne novitete, med drugim je redno sodeloval s sirom Johnom Tavenerjem in Arvom Pärtom. Ta v letu 2025 obeležuje 90. jubilej, ki se mu bodo pevke in pevci Zbora Slovenske filharmonije poklonili na petem koncertu Pretežno vokalnega cikla z izborom nekaterih Pärtovih najlepših zborovskih kompozicij. Ob njih bosta svoje mesto našli tudi Suita št. 1 v G-duru, BWV 1007 Johanna Sebastiana Bacha, izvedel jo bo violončelist Gal Faganel, in noviteta Damijana Močnika, trenutno enega najbolj izvajanih slovenskih skladateljev.
Romantični PVC 6 | 8. junij 2025
Naslov »romantičnega« šestega koncerta ne izhaja iz morebitne ljubezenske tematike, temveč je bil izbran po štirih skladateljih iz 19. stoletja, katerih skladbe sestavljajo spored čisto zadnjega koncerta Slovenske filharmonije v abonmajski sezoni 2024/25. Ta se bo začel s priljubljenima motetoma Locus iste (Ta kraj) in Zdrava, Marija (Ave Maria) Antona Brucknerja ter prav tako pogosto izvajano skladbo Abendlied (Večerna pesem) Josepha G. Rheinbergerja. Življenje zadnjega nam je morda manj poznano, zaenkrat omenimo zgolj, da je bil tudi odličen organist, cenjen učitelj mnogih kasnejših skladateljev, kot sta Engelbert Humperdinck in Richard Strauss, ter avtor kar 16 maš. Na koncertu bo Zbor Slovenske filharmonije posegel po njegovi Maši v Es-duru, op. 109 in v zadnjem delu večera nato izvedel še Cikel treh zborovskih pesmi Petra Corneliusa ter delo Die Seligkeiten (Blagri) Franza Liszta, v katerem bo solistični part prevzel član zbora, baritonist Martin Kozjek.
Predkoncertni pogovori in pokoncertna druženja
Pri nekaterih zgornjih opisih koncertov smo jih že omenili, a pred koncem tokratnega bloga vseeno še enkrat spomnimo, da bodo tudi v prihajajoči sezoni prav vsak koncert abonmaja Pretežno vokalni cikel dopolnjevali predkoncertni pogovori in pokoncertna druženja. Na prvih bosta v Dvorani Slavka Osterca uro pred začetkom koncerta muzikologinji Jana Erjavec in Katarina Šter zainteresiranemu občinstvu predstavljali koncertne sporede in vodili pogovore z gostujočimi dirigenti in skladatelji. Vstop nanje je prost. Po tem, ko izzveni še zadnji aplavz, pa poslušalce koncertov prisrčno vabimo še na pokoncertna druženja občinstva z nastopajočimi ob ponudbi izbranih vrhunskih slovenskih vin.
Več o abonmaju Pretežno vokalni cikel
Nakup abonmaja Pretežno vokalni cikel
Avtorica besedila: Tisa Mrhar