Za poduhovljene / VIP 4-23|24
Glasba Antona Brucknerja je bila vse od nastanka pri glasbenih kritikih pogosto deležna neljubih opazk. V poznem 19. stoletju sta v osrednjem evropskem prostoru vladali dve glasbeni struji, prva z gorečimi zagovorniki, druga z nasprotniki njegovega dela. Danes je Anton Bruckner eden osrednjih stebrov simfonične glasbe in s svojimi vokalnimi in vokalno-instrumentalnimi deli, ki so povečini sakralnega značaja, velja za enega najpomembnejših ustvarjalcev. S koncertom se spominjamo 200. obletnice njegovega rojstva.
Po mladostnih kompozicijah je šele v poznih tridesetih začel resno študirati harmonijo in kontrapunkt, pozneje tudi orkestracijo, obenem je v pevskem društvu Liedertafel Frohsinn ohranjal stik z vokalno glasbo. V tem času je bil tesno povezan z glasbenim življenjem v Linzu, kjer se je začela gradnja neogotske katedrale. Ob postavitvi temeljnega kamna leta 1862 je napisal Praznično kantato, Maše v e-molu se je lotil nekaj let zatem.
Izvedena je bila leta 1869, ob dograditvi votivne kapele, dela tedaj še nedokončane katedrale, izvedba na trgu pred katedralo pa je botrovala posebni izbiri instrumentov, brez godal.