december, 2019

21dec20:00Večerna serenadaNovoletni koncert Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije20:00 Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine, Kongresni trg 10Vrsta koncerta:Koncerti

Podrobne informacije

Novoletni koncert Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije in ženskega komornega pevskega zbora Carmen manet

Slovenska filharmonija, 21. 12. 2019 ob 20.00

Primož Kerštajn, dirigent
Janez Podlesek, violina
Klemen Leben, harmonika
Dalibor Miklavčič, orgle
Vita Mesec, klavir

Spored:
Antonio Vivaldi: Štirje letni časi – Koncert št. 4 v f-molu, RV 297, “Zima”
Astor Piazzolla: Pet tango občutenj – Tesnoba, V spanju in Strah
Ljudska: Pastirče mlado, prir. Samo Vovk
Ljudska: Adrca, prir. Katarina Pustinek Rakar
Samo Vovk: Ta na Solbici
Kim Andre Arnesen: Magnificat – 4. in 5. stavek: Et misericordia in Fecit potentiam
Valentin Štolcer: Rajske strune
Ljudska: Kaj se vam zdi, prir. Franco Ezequiel Paez

 

Tradicionalni novoletni koncert Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije in podjetja INOTHERM vas bo z Vivaldijevo “Zimo”, argentinskim tangom in venčkom božičnih pesmi, ki jih bodo zapela čudovita mlada dekleta, zbrana v pevskem zboru Carmen manet, popeljal v praznično božično – novoletno vzdušje.

 

Spoštovani prijatelji dobre glasbe,

Dobrodošli ponovno na tradicionalnem novoletnem koncertu Večerna serenada, ki ga za vas prirejata Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije in podjetje INOTHERM.

Tokrat vas bo ansambel skupaj z gosti popeljal v praznično božično-novoletno vzdušje z “Zimo” Antonia Vivaldija, z argentinskim tangom Astorja Piazzolle ter z venčkom božičnih domačih in tujih pesmi. Ansamblu se bosta na odru pridružila izvrstna solista, violinist Janez Podlesek in harmonikar Klemen Leben, v nadaljevanju koncerta pa še izvrstne mlade pevke, zbrane v pevskem zboru Carmen manet. Tokrat tako ne boste uživali le v lepoti glasbe, temveč tudi v lepoti mladih brhkih deklet.

Konec leta je tudi čas pričakovanj, obdarovanj in zahval. Zato dovolite, da se v imenu ansambla ponovno zahvalim podjetju INOTHERM d.o.o. iz Ribnice, ki ni le pokrovitelj nocojšnjega večera, temveč tudi generalni pokrovitelj ciklusa Sozvočje svetov, ki ga Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije v sodelovanju z Narodno galerijo prireja že devetnajst let. Upam in verjamem, da se v Slovenski filharmoniji po več letih uspešnega sodelovanja počutite kot doma in da vas bo kdajpakdaj zamikalo, da obiščete tudi druge koncerte Orkestra in Zbora Slovenske filharmonije. Vesele praznike in srečno novo leto!

Klemen Hvala

 

Antonio Vivaldi je utemeljitelj solističnega koncerta. Uvedel je tristavčni vzorec, uporabil elemente operne arije in razvil tehniko igranja violine. Prvi štirje koncerti iz njegovega opusa št. 8 z naslovom Poizkus ubranosti in domiselnosti, so zbrani v ciklusu z imenom Štirje letni časi in veljajo za najboljši primer programske glasbe vseh časov. Vivaldi jih je napisal leta 1725 po motivih svojih sonetov. Koncert št. 4 v f-molu z imenom Zima, uprizarja vremenske pojave in občutja v zimskem času. V prvem stavku skladatelj zvočno naslika sneženje in mraz, vstop violine ponazarja strupen in močan veter, prvi vstop orkestra pa cepetanje v mrazu. Ob koncu stavka zaslišimo šklepetanje z zobmi premraženega človeka. Drugi stavek pričara mirno in zadovoljno vzdušje v hiši ob toplem kaminu. Zaključni tretji stavek znova uprizori zimsko, tokrat igrivo vzdušje. Začne se z oponašanjem prestopanja po ledu. Orkester uprizori strah pred padcem kasneje pa padanje in vstajanje. Violina oponaša tekanje po ledu, orkester pa lomljenje ledu. Sledi počasni del Lento, ki opisuje veter širôko, zadnji violinski solo pa burjo. Vivaldi sklene skladbo s spoznanjem: “To ti je zima, radostna in lepa!

Argentinski skladatelj Astor Piazzolla velja za največjega mojstra argentinskega tanga. S svojim lastnim slogom ‘tango nuevo’ je osvojil ves glasbeni svet, močno pa je vplival tudi na druge glasbene zvrsti. Razvil je igranje bandoneona, ki je nastal v Nemčiji (Band), kjer je bil v rabi zlasti kot majhen prenosni nadomestek orgel. Svoj pravi dom je našel v revnih četrtih Buenos Airesa, od tod pa se je vrnil nazaj v Evropo, kjer mu je najprej podlegla pariška visoka družba. Astor Piazzolla je igranje na bandoneon povzdignil do njegovih skrajnih meja, za ta instrument pa je napisal tudi večino svojih skladb. Pet tango občutenj je napisal leta 1991, leto poprej, ko je umrl na višku svoje ustvarjalne moči. Pet stavkov je Piazzolla povezal v suito za bandoneon in godalni kvartet. Vsak od stavkov (V spanju, Ljubeče, Tesnoba, Prebujanje, Strah) pričara izjemno občuteno glasbeno vzdušje, v katerem zvok bandoneona dopolnjuje plemeniti zvok godalnih inštrumentov. Skladbo je prvič izvedel skladatelj sam v sodelovanju z godalnim kvartetom Kronos.

Klemen Hvala

Organizator

Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije

Slovenska filharmonija
Piškotki / Cookies
Ime Omogočeno
Tehnični piškotki
Za uporabo te spletne strani uporabljamo naslednje tehnično zahtevane piškotke: wordpress_test_cookie,wordpress_logged_in_,wordpress_sec.
Piškotki
Za pravilno delovanja in boljšo uporabniško izkušnjo uporabljamo piškotke. Potrjeno strinjanje z uporabo piškotkov.
Google Analytics
Za izboljšanje naše spletne strani sledimo anonimiziranim uporabniškim informacijam.
x

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

X