december, 2018
Podrobne informacije
Orkester Slovenske filharmonije Michael Christie, dirigent Franc Kosem, trobenta Aleksander Borodin: Uvertura k operi Knjaz Igor / Knez Igor Uroš Rojko: Koncert za trobento – krstna izvedba Nikolaj Rimski-Korsakov: Šeherezada, op. 35 KONCERTNI LIST Eden vodilnih
Podrobne informacije
Orkester Slovenske filharmonije
Michael Christie, dirigent
Franc Kosem, trobenta
Aleksander Borodin: Uvertura k operi Knjaz Igor / Knez Igor
Uroš Rojko: Koncert za trobento – krstna izvedba
Nikolaj Rimski-Korsakov: Šeherezada, op. 35
Eden vodilnih ameriških dirigentov Michael Christie je prepričljiv tako na koncertnem kot opernem dirigentskem podiju. Na bogato samostojno glasbeno pot je stopil kot šef dirigent Queenslandskega simfoničnega orkestra iz Avstralije. Sledila so ugledna mesta glasbenega direktorja Brooklynske filharmonije, Phoeniške simfonije in operne hiše v Minnesoti. Osrednje orkestre po domovini (simfonike iz Dallasa, Atlante, Houstona, Oregona, filharmonike iz Los Angelesa …) je vodil kot gostujoči glavni dirigent. V Evropi je med drugim dirigiral Rotterdamski filharmoniji, švedskim in nizozemskim radijskim simfonikom, Češki filharmoniji. Njegovo ime je močno prisotno tudi v avstralskih glasbenih krogih.
Christie velja za inovativnega dirigenta, ki je odprt za novosti in izzive koncertnih in opernih odrov. Njegove izvedbe prepričajo z ognjevitostjo in eleganco, zadržanostjo in izraznostjo, preciznostjo
in subtilnostjo. Predan novi glasbi izvaja tudi sodobne skladatelje.
Tokrat se bo v vlogi solista predstavil prvi trobentač Orkestra Slovenske filharmonije Franc Kosem, vodja Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije (TASF) ter predavatelj na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kot prvi bo izvedel Koncert za trobento, ki ga je po naročilu Slovenske filharmonije napisal mednarodno uveljavljeni slovenski skladatelj Uroš Rojko.
Koncert bomo uvedli z uverturo k znani Borodinovi operi Knez Igor, zaključili pa s pravljično simfonično suito Šeherezada skladatelja Nikolaja Rimskega-Korsakova. Ta, po besedah skladatelja »niz nepovezanih posameznih slik in prizorov iz Tisoč in ene noči«, je še vedno eno najbolj priljubljenih in najpogosteje izvajanih del ruske romantike.
