Aleksandra Naumovski Potisk

GLASBENA HIŠA – opera za otroke

18. december 2017 ob 10. uri

9. april 2018 ob 10. uri

Dvorana Marjana Kozine, Slovenska filharmonija

V Slovenski filharmoniji smo v koprodukciji s Kulturno-umetniškim društvom Cona 8, SNG Opera in balet Maribor in ustanovo Imago Sloveniae pripravili opero za otroke, ki je v celoti skladna z učnimi vsebinami in cilji pouka glasbe v osnovni šoli.

Opera temelji na izvirni didaktiki opismenjevanja s pomočjo karakterizacije in personifikacije not, ki jo je avtorica opere Aleksandra Naumovski Potisk razvila že skozi svojo diplomsko nalogo na Akademiji za glasbo v Ljubljani leta 1997. Danes govorimo o zelo razširjeni in v šolski sistem umeščeni metodi glasbenega opismenjevanja v osnovni šoli, ki jo najdemo v mnogih učbenikih za glasbo. Izvirna didaktika je tokrat zaživela v obliki opere za otroke, ki prinaša čudovito dopolnilo pouku glasbe v prvi in drugi triadi.

Note – osebe so povezane s toni vizualno – z umeščenostjo v nadstropja hiše, kakor tudi preko asociacij, ki izhajajo iz njihovih osebnih lastnosti in okoliščin. Otroci tako ne spoznavajo relativno suhoparnega in teoretsko zapletenega abstraktnega sistema not neposredno, temveč s pomočjo (začasnih) metafor, ki jim pomagajo k hitrejšemu pomnjenju.

V predstavi se srečamo s kar nekaj temami in motivi. Osnovno nasprotje je na relaciji kaos – red z jasnim vzgojnim namenom po imperativu ureditve svojega življenja, če ne zaradi drugega, da bi se izognili »slabim sanjam in nočnim moram«. Pomembno je ostati v harmoniji s seboj, kar lahko dosežemo z aktivnostjo oz. z osebno rastjo, radovednostjo in učenjem. Tudi z učenjem glasbe, ki »podeljuje duši veličastje in milino« (po Platonu). To spozna tudi Deklica Martina skozi samo-refleksivne sanje preko Filipa, urejevalca. Poznavanje glasbe, ki je ključno za obogatitev njenega življenja in za sprostitev njene stresne situacije, ji ni dano z magijo ali sanjskim darilom, temveč se na podlagi psihološke razrešitve v sanjah z novo predanostjo loti učenja in si odpre nova vrata v čudovite »glasbene vrtove«. Čudežnost je torej v spoznanju skozi trud in izkušnjo, skozi učenje, in ne skozi čarovnijo ali posredovanje »višjih sil«, kakršen je pogost pristop v novodobnih priljubljenih zgodbah in risankah.

Predstava poleg očitnega pedagoškega koncepta (glasbeno opismenjevanje, spoznavanje osnov glasbe...) nosi tudi druga bolj ali manj očitna sporočila, ki se nanašajo na vzgojo (medsebojno spoštovanje, strpnost sodelovanje...), na umetnost (operno petje, pomen umetnosti v življenju), kakor tudi na splošen odnos do življenja, v smislu pozitivnega razreševanja problemov in ustvarjanja novega in dobrega.

Opera je bila uspešno premierno uprizorjena v Slovenski filharmoniji 13. marca 2017 z vrhunsko zasedbo ustvarjalcev.

Za več informacij se lahko obrnete na blagajno Slovenske filharmonije, Kongresni trg 10, med delavniki od 11. do 13. in od 15. do 17. ure ter uro pred koncertom, T +386 1 24 10 800, E www.filharmonija.si

https://filharmonija.kupikarto.si/