09:54
Radmila Čučak je komentiral/a na Dresura balonov
09:48
Taja in ... je komentiral/a na Nebesa
09:08
Taja in ... je komentiral/a na Nebesa
08:55
Taja in ... je komentiral/a na Nebesa
08:54
21:44
21:44
21:26
Slovenska  filharmonija

Najbolj obiskano

Oranžni abonma 8

Spoštovani! Vljudno vabljeni na osmi koncert Oranžnega abonmaja Slovenske filharmonije (Juventus senectutis 8), ki bo 25. in 26. maja 2017 ob 19.30 v Gallusovi dvorani ...

Modri abonma in Oranžni abonma

ORANŽNI IN MODRI ABONMA - Gallusova dvorana CD: 8 koncertovVPIS ABONMAJEV ZA SEZONO 2017/2018Spoštovane abonentke, cenjeni abonenti!Na vaš naslov boste do 20. maja 2017 ...

Vpis abonmajev 2017/18

Vpis za nove abonente in vse, ki bodo poslali prijavnico:od 19. do 30. junija 2017od 11. do 13. ure in od 15. do 17. ure, v Slovenski filharmoniji, Kongresni trg 10, 1000 Ljubljana

Oranžni abonma 6 (23. in 24. 3. 2017)

Orkester Slovenske filharmonije Philipp von Steinaecker, dirigent Aleksander Buzlov, violončelo Mojca Bitenc, sopran − Antonin Dvořák: Koncert za violončelo in orkester v h-molu, op. ...

Oranžni abonma 7, 6. in 7. 4. 2017 (foto Darja Štravs ...

Orkester Slovenske filharmonije, Hans Graf, dirigent, Alena Baeva, violina, Gabriel Fauré: Masques et bergamasques, Erich Wolfgang Korngold: Koncert za violino in orkester v D-duru, op. 35, ...

Vokalni abonma

VOKALNI ABONMA - Velika dvorana SF: 8 koncertovVPIS ABONMAJEV ZA SEZONO 2017/2018Spoštovane abonentke, cenjeni abonenti!Na vaš naslov boste do 20. maja 2017 prejeli položnico ...

Prijatelji

Branko Gaber
Modri abonma 8, 1. in 2. junij 2017, ob 19.30
 

Abonma ekstravaganc se bo predpoletno svetlo zaključil s kar dvema skladbama variacij na Paganinijevo temo in z eksplozijo južnoameriškega temperamenta.

Zanimivo je, v kako različnih okoliščinah sta se Rahmaninov in Lutosławski lotila istega Paganinijevega izhodišča, Capriccia 24, zadnjega iz serije virtuoznih etud – kajpak za violino. Rahmaninov je svojo zelo znano in priljubljeno Rapsodijo napisal poleti 1934 v Švici in še isto jesen sam krstil v ameriškem Baltimoru. Poljski skladatelj je svojo skladbo zasnoval sedem let kasneje v okupirani Varšavi, kjer sta se s kolegom skladateljem Andrzejem Panufnikom preživljala z nastopanjem v klavirskem duu po kavarnah. Izvorno verzijo za dva klavirja je skladatelj predelal za klavir in orkester šele v poznih sedemdesetih, ko je bil že svetovno znan in približno enakih let kot Rahmaninov v času pisanja svoje skladbe.

Podobno komunikativen skladateljski pristop kot Rahmaninov je imel tudi njegov nekoliko mlajši sodobnik Heitor Villa-Lobos (1887–1959), ki je v svojih Chôrih uporabljal glasbene vzorce rodne Brazilije: beseda v portugalščini pomeni jokanje, izraz »choroes« pa označuje ulične glasbenike, ki so, tako z evropskimi kot afriškimi instrumenti, pogosto svobodno improvizirali na osnovi indijanskih motivov in priljubljenih popevk.

Villa-Lobos je napisal več kot deset »chôrov«, nekateri so pisani za velike zasedbe, drugi za komorne ali celo za solo kitarista. Chôro št. 6 je bil že napisan za orkester, sodi pa med daljše. Skladatelj je o delu zapisal, da čeprav ga je navdihovalo sproščeno vzdušje podeželske bohotnosti iz severovzhodne Brazilije, skladba ne predstavlja ničesar »objektivnega«.

Ni ravno poletno, velja pa se spomniti brazilskega dirigenta Silvia Barbata, ki je z našim orkestrom prvi izvedel nalezljivo radoživi Marquezov Danzon št. 2 na novoletnem koncertu 1. januarja 2009. Tistega leta je bila latino klasična glasba globalni hit zaradi mednarodnega preboja venezuelske glasbene šole in še posebej mladega dirigenta Gustava Dudamela. Ljubljana jo je sprejela z ovacijami, prihodnja sodelovanja z imenitnim dirigentom in skladateljem pa so ostala neuresničena, kajti manj kot pol leta kasneje je preminil v letalski nesreči nad Atlantikom. Ostaja pa nam spomin na tisti čudoviti koncert!

Slovenska  filharmonija
Slovenska filharmonija
Objavil/a 2017-05-18 13:48:09 (May 18, 2017)

ZADNJE OBJAVE

close_btn