4x4funy V je objavil/a objavo dhfdh
05:38
4x4funy V je objavil/a objavo dert
05:37
Liza Whiteapple je komentiral/a na Sivina
23:40
22:25
22:20
abram1b2 Cej je komentiral/a na Brezpogojno
21:53
abram1b2 Cej je objavil/a novo fotografijo
21:50
Zim Zelen je komentiral/a na Brezpogojno
21:42
20:32
abram1b2 Cej je komentiral/a na Brezpogojno
20:31
Taja in ... je komentiral/a na Sivina
19:56
19:56
Leon Kralj in woodicinvestment Company sta sedaj prijatelja.
19:50
Taja in ... je komentiral/a na Nebesa
19:37
Taja in ... je komentiral/a na SamoPogovor
19:17
Slovenska  filharmonija

Najbolj obiskano

Oranžni abonma 8

Spoštovani! Vljudno vabljeni na osmi koncert Oranžnega abonmaja Slovenske filharmonije (Juventus senectutis 8), ki bo 25. in 26. maja 2017 ob 19.30 v Gallusovi dvorani ...

Modri abonma in Oranžni abonma

ORANŽNI IN MODRI ABONMA - Gallusova dvorana CD: 8 koncertovVPIS ABONMAJEV ZA SEZONO 2017/2018Spoštovane abonentke, cenjeni abonenti!Na vaš naslov boste do 20. maja 2017 ...

Vpis abonmajev 2017/18

Vpis za nove abonente in vse, ki bodo poslali prijavnico:od 19. do 30. junija 2017od 11. do 13. ure in od 15. do 17. ure, v Slovenski filharmoniji, Kongresni trg 10, 1000 Ljubljana

Oranžni abonma 6 (23. in 24. 3. 2017)

Orkester Slovenske filharmonije Philipp von Steinaecker, dirigent Aleksander Buzlov, violončelo Mojca Bitenc, sopran − Antonin Dvořák: Koncert za violončelo in orkester v h-molu, op. ...

Oranžni abonma 7, 6. in 7. 4. 2017 (foto Darja Štravs ...

Orkester Slovenske filharmonije, Hans Graf, dirigent, Alena Baeva, violina, Gabriel Fauré: Masques et bergamasques, Erich Wolfgang Korngold: Koncert za violino in orkester v D-duru, op. 35, ...

Oranžni abonma 8, 25. in 26. maj 2017, ob 19.30

Veseli smo, da se nam bo na koncertu Oranžnega abonmaja ponovno pridružil dirgent Theodor Guschlbauer, s katerim uspešno sodelujemo že vrsto let. S pevskimi solsti in zboroma bomo ...

Prijatelji

Branko Gaber
Modri abonma 5 / Stravaganze
 

Orkester Slovenske filharmonije
Cristian Măcelaru, dirigent
Jože Rošer, rog
Tibor Kerekeš, trobenta
Janez Žnidaršič, tuba

Constantin Silvestri: Tri skladbe za godala, op. 4, št. 2
André Previn: Trojni koncert
Béla Bartók: Leseni princ, balet

Ta koncert zaznamujejo nenavadne kombinacije instrumentov in glasbenih oblik, predvsem pa glasbeniki srednjeevropskih korenin, ki so pomemben pečat pustili tudi v Združenih državah. To v prvi vrsti velja za dirigenta romunskega porekla Cristiana Măcelaruja, ki je v zadnjih sezonah uspešno debitiral pri tako uglednih orkestrih, kot so Chicaški simfoniki ter Newyorški in Losangeleški filharmoniki.

Podobno uspešno dirigentsko pot na zahodu je imel po odhodu iz Romunije v poznih petdesetih tudi njegov rojak Constantin Silvestri (1913–1969), ki mu je verjetno predvsem prezgodnja smrt preprečila vzpon med največja dirigentska imena preteklega stoletja. Kot skladatelj je manj znan, slišali pa bomo njegovo zgodnje delo iz leta 1933.

Življenjska in glasbena pot Andréja Previna je pestra kot hollywoodski filmi, za katere je pisal glasbo in aranžmaje predvsem v petdesetih (ko je bil vzporedno zelo uspešen tudi kot jazzovski pianist) in šestdesetih, nato pa se je pred približno pol stoletja bolj zapisal klasični glasbi kot skladatelj in tudi kot umetniški vodja tako cenjenih orkestrov, kot so Londonski in Pittsburški simfoniki ter Losangeleški filharmoniki.

Trojni koncert za rog, trobento in tubo je nastal po naročilu Pittsburških simfonikov, s katerimi ga je Previn tudi sam krstil marca 2012. Med Previnovimi skladbami je največ koncertantnih za različne soliste in njihove kombinacije, tako nenavaden trio, kot je v tej skladbi, pa bi le stežka našli. V eni izmed kritik krstne izvedbe lahko preberemo: »Način, kako Previn tke solistične parte v večjo simfonično linijo, me je spomnil na to, da je Mozart svojo orkestrsko skladbo s solo violino in violo poimenoval Sinfonia concertante. Seveda so emocije in razpoloženja v obeh delih precej različna, a vsekakor bi novi koncert rad še kdaj slišal.« Pričakujemo, da si bo po slovenski premieri z odličnim mladim dirigentom in odličnimi solisti iz Orkestra Slovenske filharmonije to zaželelo tudi naše občinstvo.

Bartók je za svojega Lesenega princa, krstno uprizorjenega 1917 v Budimpešti, posegel po pravljični predlogi, ki v baletni inscenaciji omogoča številne domiselne rešitve. Balet se ni uveljavil v tolikšni meri kot poznejši Čudežni mandarin, je pa skladatelju na istem odru leto kasneje omogočilo uprizoritev opere Sinjebradčev grad, ki danes sodi med njegova najbolj izvajana dela.

Slovenska  filharmonija
Slovenska filharmonija
Objavil/a 2017-02-09 10:03:17 (Feb 09, 2017)

ZADNJE OBJAVE

close_btn