Koledar dogodkov

Ulrich Tukur & Die Rhythmus Boys

Slovenska filharmonija

29.

apr

Ulrich Tukur & Die Rhythmus Boys

Modri abonma 7/Stravaganze 7

Slovenska filharmonija

11.

maj

Modri abonma 7/Stravaganze 7

Modri abonma 7/Stravaganze 7

Slovenska filharmonija

12.

maj

Modri abonma 7/Stravaganze 7

Vokalni abonma 8

Slovenska filharmonija

14.

maj

Vokalni abonma 8

GALA KONCERT – 15 let Trobilnega ansambla Slovenske ...

Slovenska filharmonija

16.

maj

GALA KONCERT – 15 let Trobilnega ansambla Slovenske ...

Oranžni abonma 8 / Juventus senectutis 8

Slovenska filharmonija

25.

maj

Oranžni abonma 8 / Juventus senectutis 8

Oranžni abonma 8 / Juventus senectutis 8

Slovenska filharmonija

26.

maj

Oranžni abonma 8 / Juventus senectutis 8

Modri abonma 8 / Stravaganze 8

Slovenska filharmonija

01.

jun

Modri abonma 8 / Stravaganze 8

Modri abonma 8 / Stravaganze 8

Slovenska filharmonija

02.

jun

Modri abonma 8 / Stravaganze 8

Cikel Pogled nazaj -pogled naprej 3

Oranžni abonma 6

Orkester Slovenske filharmonije Philipp von Steinaecker, dirigent Aleksander Buzlov, violončelo Mojca Bitenc, sopran − Antonin Dvořák: Koncert za violončelo in orkester v h-molu, op. 104 Uroš Krek: »Caro maestro« za glas in orkester Gustav Mahler: Simfonija št. 10 v Fis-duru, Adagio

Modri abonma 7

Orkester Slovenske filharmonije, Stefanos Tsialis, dirigent, Tina Žerdin, harfa, Sera Goesch, sopran. Na sporedu: Dane Škerl: s Tretjim koncertom za orkester (Terzo Concerto – intonazioni Concertanti), Reinhold Glière: Koncert za harfo in orkester v Es-duru, op. 74, Koncert za koloraturni sopran in orkester v f-molu, op. 82, Sergej Prokofjev: Poročnik Kijé, orkestrska suita Skladatelj in zaslužni profesor ljubljanske Akademije za glasbo Dane Škerl (1931–2002) je bil med drugim tudi učitelj prejemnika nagrade Prešernovega sklada za leto 2016 Ambroža Čopija. Škerl pa je bil učenec Lucijana Marije Škerjanca (1900–1973), izjemno zanimivega skladatelja, profesorja, publicista in v prvi polovici petdesetih direktorja ter umetniškega vodje Slovenske filharmonije, izjemne osebnosti, ki bi mu ob 120. obletnici rojstva veljalo posvetiti veliko pozornosti.Zanimiva bo primerjava Škerlove glasbe s tremi partiturami iz sovjetskega časa, ki veljajo za bolj 'dostopne', lahko bi rekli celo komunikativne. Pri tem bosta resnično pravcata ekstravaganca oba koncerta Reinholda Glièreja (1875–1956), zelo tradicionalnega skladatelja, ki se je po revoluciji znašel kot riba v vodi in poleg pedagoških aktivnosti nekaj časa vodil tudi Zvezo sovjetskih skladateljev. Zanimivo je, da je tudi v času tako velikih preizkušenj in političnih pritiskov brez težav pisal na prvi pogled tako dekadentna dela, kot sta koncerta za harfo (iz leta 1938) in koloraturni sopran (1943). Seveda to v resnici ni nič nenavadnega, kajti partijskih estetov ni motila meščanska forma, temveč modernistična svoboda, kar pa ne zmanjšuje veščine tradicionalnih umetnikov.Ob svoji domnevni staroveškosti je Glière povezan tako s Prokofjevom (bil je njegov mladostni pedagog) kot celo z velikim zagovornikom sodobne glasbe Sergejem Kusevickim, svojim moskovskim sošolcem – ta je namreč leta 1908 v Berlinu dirigiral krst Glièrejeve Druge simfonije.Sovjetska paralela je zanimiva tudi zaradi Prokofjeva, kajti prav naročilo filmske glasbe za Poročnika Kijéja je bilo pomemben dejavnik pri njegovi odločitvi za vrnitev v domovino. Stilno sta ga pri tej zvrsti privlačila tako tehnična novost kot možnost nagovora širšega občinstva.Filmsko glasbo je skladatelj sam predelal v petstavčno suito, zgodba pa je res čudovita komedija iz časa carja Pavla I., ki ga vlečejo za nos nabriti dvorjani. Ti si naslovnega poročnika namreč izmislijo kot krivca za neko dvorno traparijo, nato pa pravi krivec po pomoti prizna krivdo in car poročniku v opravičilo podeli zemljo, plemenito nevesto ter visok vojaški naslov; ko ga hoče tudi osebno spoznati, mu dvorjani povedo, da je nenadoma umrl. Tedaj hoče car nazaj tudi premoženje, a ker so si ga dvorjani vmes že razdelili in seveda zapravili, neobstoječega mrliča obdolžijo tudi izgube premoženja – in vsi razposajeno živijo naprej.

Modri abonma 6

Orkester Slovenske filharmonije, dirigent Simon Krečič, Eugen Indjic klavir. Spored: Johannes Brahms: Koncert za klavir in orkester št. 2 v B-duru, op. 83, Carl Maria von Weber: Turandot, scenska glasba, op. 37, Paul Hindemith: Simfonične metamorfoze na teme Carla Marie von Webra

Vokalni abonma 7

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine Ansambel musica cubicularis:sopran María Cristina Kiehr tenor Daniel Auchincloss tenor Manuel Warwitz bas Ulrich Messthaler violina in glasbeno vodstvo Manfredo Kraemer violina Guadalupe del Moral viola Zsuzsanna Czentnár viola da gamba Christoph Urbanetz violon Domen Marinčič orgelski pozitiv Tomaž Sevšek

Vokalni abonma 8

SKLADATELJSKA DELAVNICA IN DELAVNICA ZA ZBOROVSKE DIRIGENTE

pod okriljem Evropskega združenja profesionalnih pevskih zborov (TENSO)(prvič v Sloveniji) bosta v Ljubljani, v Slovenski filharmoniji, od 19. do 21. april 2017 potekali Delavnica za zborovske dirigente ter Skladateljska delavnica. Demonstracijski zbor: Zbor Slovenske filharmonije, dirigentka Martina Batič. Podrobnejši podatki ter prijavnica so na voljo na spletni strani http://filharmonija.si/sub/273/zbor-slovenske-filharmonije/mednarodni-delavnici.  Delavnica za zborovske dirigentesreda, 19. 4. 2017, 16.30–18.00četrtek, 20. 4. 2017, 15.00–17.30Vodji delavnice: Grete Pedersen in Tonči BilićSkladateljska delavnicačetrtek, 20.4. 2017, 9.30–13.00petek, 21.4. 2017, 9.30–13.00Vodje delavnic: James Wood, Fabio Nieder in Leo Samama

CIKEL TASF – Trobilni ansambel Slovenske filharmonije 3

PROGRAM   Johann Sebastian Bach / Lars Karlin: TOCCATA V D MOLU Lojze Lebič: INTRADA Johann Sebastian Bach / Christopher Mowat: BRANDENBURŠKI KONCERT ŠT. 3 Jean François Michel: EASTWIND Tibor Kerekes, solo trobenta Žan Tkalec, solo pozavna Jim Parker: A LONDONER IN NEW YORK Domen Jeraša: ZOCF POLKA Domen Jeraša, solo pozavna Tomaž Habe: TRISTE   Na zaključku drugega cikla koncertov TASF 2016/17 se bo ansambel soočil z velikanom glasbene ustvarjalnosti, katerega dela so brezčasen temelj v zakladnici umetnosti, saj je glasba Johanna Sebastiana Bacha od nekdaj privlačna za transkripcije za trobilne sestave iz preprostega razloga, v takšni kombinaciji namreč vrhunsko zveni. Obenem bomo, zahvaljujoč skladatelju Lojzetu Lebiču, imeli možnost slišati njegovo mojstrovino za trobila in tolkala, Jean François Michel, Jim Parker, Domen Jeraša in Tomaž Habe pa so v svojih kompozicijah kar najbolje izkoristili lesk in glamur, ki ga da lahko le dobro uigrana in virtuozna sekcija simfoničnih trobil in tolkal. Vse to v enem večeru na koncertnem odru je več kot odlično zagotovilo za vrhunski gala večer ob 15. obletnici Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije.   TROBILNI ANSAMBEL SLOVENSKE FILHARMONIJE   TROBENTE Tibor Kerekes Franc Kosem Blaž Avbar k.g. Dejan Glamočak   ROGOVI Maja Burger Zgonc Jože Rošer   POZAVNE Domen Jeraša Žan Tkalec Wolf Hagen Hoyer   TUBA Janez Žnidaršič   TOLKALA Matevž Bajde  

Koncert Oranžni abonma 7

Pogovor z Gašperjem Banovcem

Zbor Slovenske filharmonije; J. S. Bach: Singet dem ...

abonma Modri 6, 30. marec 2017

Eugen Indjic; Brahmsov Koncert za klavir in orkester ...

Aleksander Buzlov

Bach in the Subways 1

3D sprehodi Slovenske filharmonije

1

2

3

4

5

6

7

8

9

SLOVENSKA FILHARMONIJA

pred 5 dnevi
Pogovor z Gašperjem Banovcem
Prisluhnite pogovoru z mladim zborovodjem, organistom in pevcem Gašperjem Banovcem iz Semiča. Vsestranskemu ...
(0)