Pogled nazaj - pogled naprej: Janez Matičič

Petek, 21. april 2017 ob 19:30
Mestna stran Ljubljana, moje mesto
Vstopnice

Avtor fotografije: Voranc Vogel (Delo.si)

 

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine

Orkester Slovenske filharmonije
TaeJung Lee dirigent
Nina Prešiček klavir

Claude Debussy: Preludij k Favnovemu popoldnevu
Janez Matičič: Koncert za klavir in orkester št. 2, op. 52
Maurice Ravel Couperinov nagrobnik, suita
Janez Matičič: Suita št. 4 Polinezija, op. 67

KONCERTNI LIST

Skladatelj, violinist in klavirski virtuoz Janez Matičič (1926), klasik slovenske klasične glasbe. živi na relaciji med Parizom in rojstno Ljubljano. Kljub številnim slogovnim vplivom ostaja zvest sebi v svojem prepoznavnem, s čustvi prepojenem ter z energijo nabitem glasbenem jeziku.

V Matičičevem obsežnem opusu najdemo tudi dva klavirska koncerta – prvega je napisal že leta 1965, drugega pa natanko 20 let za tem (partitura nosi datum 19. september). Krstno izvedbo je doživel 17. januarja 1986 v Cankarjevem domu, skladatelj sam ga je izvedel ob Orkestru Slovenske filharmonije pod taktirko Jánosa Kovácsa.

Kontrast temu delu predstavlja Polynesia, suita za simfonični orkester, ki kaže bolj programski značaj, čeravno se sam skladatelj s tem ne bi povsem strinjal: »Delo ne vključuje tamkajšnjih etnoloških elementov. Predvsem gre za moje dojemanje vtisov tega čudovitega eksotičnega sveta, seveda brez kakršnekoli programske obravnave. Delo zaobjema le moje subjektivne vtise tropskih parfumov, vegetacije, stalnega spreminjanja barv oceana...«

Med številnimi vplivi, ki jih zaznamo v Matičičevih delih, so nedvomno izjemno prisotni francoski impresionisti. Zato na tokratni spored uvrščamo dve prav posebej priljubljeni in vzorni deli, po katerih barvitosti, izvirni povednosti in tehnični dovršenosti se je zgledoval marsikateri skladatelj 20. stoletja – Debussyjev Preludij k Favnovemu popoldnevu, in Ravelov Couperinov nagrobnik.

Dirigent TaeJung Lee je študiral na salzburškem Mozarteumu pri Johannesu Kalitzkeju, izpopolnjeval pa se je na mojstrskih tečajih Zubina Mehte, Simona Rattla, Kurta Musurja in drugih priznanih dirigentov. Mladi južnokorejski dirigent pogosto posega po sodobnih delih, še najraje pa po poznoromantičnem simfoničnem in opernem repertoarju.

Slovenska pianistka Nina Prešiček se je uveljavila kot ena osrednjih izvajalk sodobne klasične glasbe tako slovenskih kot tujih skladateljev. Pri tem se projektov loteva večkrat v kombinacijah z drugimi umetniškimi izrazi in mediji.