SI EN

Vokalni abonma 8

Nedelja, 14. maj 2017 ob 19:30
Mestna stran Ljubljana, moje mesto
Vstopnice

nedelja, 14. maj 2017, ob 19.30
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine

Zbor Slovenske filharmonije
dirigent Johannes Prinz
Tatjana Kaučč klavir
NN alt

Felix Mendelssohn Bartholdy: odlomki iz zbirke Lieder im Freien zu singen / Pesmi za na prostem  
Uroš Krek: Three autumn songs  
Robert Schumann: Meerfey / Morska vila
                            Der Wasserman / Povodni mož
Benjamin Britten: odlomki iz cikla Flower songs / Cvetlične pesmi
Johannes Brahms: odlomki iz cikla op. 104, Letztes Glück, Verlorene Jugend, Im Herbst / Poslednja sreča, Izgubljena mladost, Jeseni
Robert Schumann: Zigeunerleben / Cigansko življenje
Mátyás György Seiber: Three Nonsense Songs / Tri nesmiselne pesmi
Franz Schubert: Ständchen / Podoknica
Ljudska pesem iz Cornwalla: I love my love / Ljubim svojo ljubezen
Ljudska balada: The three ravens / Trije vrani
Béla Bartók: Štyry Slovenské národné piesnié / Štiri slovaške ljudske pesmi

Koncertni spored Vokalnega abonmaja v sezoni 2016/2017 bo Zbor Slovenske filharmonije zaključil pod dirigentskim vodstvom uglednega avstrijskega dirigenta Johannesa Prinza, ki je poleg ostalega prepoznaven predvsem kot regens chori znamenitega Dunajskega pevskega društva (Wiener Singverein).

Jedro koncertnega sporeda so zagotovo skladbe štirih velikih iz obdobja romantike – Schuberta, Mendelssohna, Schumanna in Brahmsa.

Tako Zbor Slovenske filharmonije pod umetniško voditeljico Martino Batič poslušalcu omogoča spored, ki je v splošnem primerljiv z zlatim standardom programov po drugih evropskih glasbenih metropolah: abonmajski koncertni prerez glasbenega ustvarjanja od renesanse prek baroka, klasicizma, romantike do sodobnosti in popolnih novitet.

Felix Mendelssohn je v svojem kratkem (1809–1847), a glasbeno izjemno intenzivnem življenju ustvaril številne zborovske skladbe, in to tako na sakralna kot posvetna besedila. Med slednje sodi tudi ciklus šestih pesmi za mešani zbor Im freien zu singen, op. 59. Med Mendelssohnovimi posvetnimi zbori so tudi taki, ki so zaradi splošne popularnosti v nemškem prostoru ponarodeli (npr. O Täler weit, o Höhen, Abschied vom Walde, op. 59, št. 3). Kritiki so sicer menili, da njihova splošna priljubljenost ne more biti odraz prav posebne glasbene kvalitete, toda moderna muzikologija jih šteje za primer skladateljevega »zrelega glasbenega jezika«.

Joseph von Eichendorff velja za enega najpomembnejših besednih umetnikov nemške romantike. Njegov lirski, pripovedni in dramatski opus je veličasten, poleg omenjenega pa je bil znan še kot literarni kritik, prevajalec in urednik. Kot sugestivni izpovedovalec izrazito intimnih čutenj in razpoloženj je navdihoval skladatelje – tudi Schumanna. Le-tega so v Eichendorffovi liriki pritegovali predvsem pesnikovi motivi popotništva, minevanja časa in nostalgije. Najsugestivnejši izraz te posebne sprege Eichendorffove lirike in Schumannove glasbene občutljivosti je zagotovo Der Liederkreis, op. 39, na koncertu pa bo zazvenela Schumannova uglasbitev Meerfey in Kernerjevega besedila Der Wassermann.

Naj zadnji koncert v abonmajski sezoni razveseli vse, ki jih priteguje glasba »dolgega« stoletja meščanov in revolucij.